Träningsupplägg inför vättern

Här om dagen var jag på Rehabilistiken och träffade Fredrik igen, Triathleten/Tempo-cyklisten som jag träffade i höstas för att få hjälp med träningen inför vasan. Men denna gången pratade vi cykling.

Vi gick igenom olika typer av träningspass och satte ihop en enkel plan av pass som jag själv kan pussla ihop varje vecka efter vad som passar mig bäst. Det blir backintervaller, tröskelintervaller, tempopass, distanspass och de dagar det inte ska vara lång eller hårt å ska det återhämtningscyklas på max 75% av maxpuls, perfekta solskensturer!

Dessutom ska det styrketränas en gång i veckan och så ska jag underhålla löpningen, så klart!

Jag vill verkligen rekommendera Rehabilistiken! De är jätteduktiga och verkligen trevliga och hjälpsamma! Fokus ligger på idrottsmassage, rehabilitering och pilates, men de har mycket kunskap och delar gärna med sig för att hjälpa!

Jag går dit regelbundet, var fjärde vecka ungefär, och det är inte ofta jag kommer dit och inte riktigt vet vad vi ska fokusera på. Det är alltid någon muskel som känns lite extra stel eller som har gjort lite mer ont den senaste tiden. Och om jag har känt av någon smärta under träning eller skadat mig så pratar vi om det, går igenom någon stretch-övning eller så och så är problemet borta oftast inom en vecka!

Jag är inte sponsrad av Rehabilistiken utan det här är helt ur eget huvud och jag vill tipsa eftersom jag tycker att de är så himla bra och alla är skyldiga sin kropp att ta hand om den på bästa sätt, inte minst vi som tränar och vars kroppar ställer upp så fantastiskt bra!

(Visited 8 times)

Lämna en kommentar